GAZETEODTÜLÜ'den
ODTÜ Soluyla Gazi'dekiler Bir mi?
Onur Görünmez
Ýktisat
Köþe Yazarlarý
Diyalektik Neyi Emrediyorsa O Olacaktýr
Can Beysanoðlu
Siyaset Bilimi
Ne Mutlu Türkiyeliyim Diyene(!)
Semih Gökatalay
Ýktisat
Volkan Özüm’e Açýk Mektup
Volkan Ertit
Avrupa Çalýþmalarý
Liberalizm Ýðrenç Bir Sözcüktür
Onur Kýlýç
Havacýlýk Müh.
Obama'ya Türkçe soru soran Türk kýzý
Fýrat Konuþlu
Siyaset Bilimi
Volkan Ertit'e Açýk Mektup
Volkan Özüm
Felsefe
Sinema-ODTÜ
Howard Hawks
Yiðitalp Ertem
Bilgisayar Müh.
3'lü Amfi
KESÝNLÝKLE, BELKÝ (17-24 NÝSAN)
Sevim Kartal
Ýþletme
Fuaye-ODTÜ
Ödenmeyecek! Ödemiyoruz!
M. Emin Boyacýoðlu
Sosyoloji
Kontrbas – Ankara Devlet Tiyatrosu
Deniz Aksoy
Felsefe '08
Sahaf-ODTÜ
Oðlunuz Er Yorgos Savaþýrken Öldü

M. Emin Boyacýoðlu
Sosyoloji

Stüdyo-ODTÜ
Portecho Elitizmi
Ýdil Hafýzoðlu
Felsefe
ODTÜZOF
Kardeþlerim, Habil ve Kabil
Ogün Tuzcuoðlu
Mimarlýk
Bölümlerimiz
Bilgisayar Mühendisliði
Caner ÇAKMAK
Bilgisayar Müh.
Topluluklarýmýz
ODTÜ Orienteering ve Navigasyon Takýmý
Mehmet Ünal
Ýnþaat Müh.
ODTÜ'de Bu Hafta
Nisan Ayý Menüsü
Obama'ya Türkçe soru soran Türk kýzý

f305rat_konu351lu_b_01

OBAMA’YA TÜRKÇE SORU SORAN “TÜRK KIZI”

 

Türkiye medyasý Obama’nýn basýn toplantýsýnda kendisine Türkçe soru soran ayný zamanda üniversitemiz öðrencisi olan “Türk” kýzýný bol bol takdir ve de tebrik etti. Eylemin özüyle çok fazla ilgilenmeyip kiþisel bir tercih olarak deðerlendirmekle birlikte gelen tepkilere hem fazlasýyla þaþýrmakta hem de “ne bekliyordun ki” gibi bir kiþisel yatýþtýrmayla þaþkýnlýðýmý dizginlemekteyim.

Öncelikle söylemem gerekiyor ki eylemin takdir ediliþinin sebebi ile takdir edilen eylemin içeriðinin bir çeliþki oluþturduðunu düþünmekteyim. Þunu sormak lazým:   Medyamýz Türkçe soru soruluyor olmasýný bu denli önemseyen bir medya ise, bunun doðruluðunu da onaylýyorsa, neden bu denli “takdir dolu” bir yaklaþým sergiliyor? Daha doðru bir ifadeyle neden bu eylem “istisnai” bir eylem biçiminde algýlanýyor? Türkiye’de Türkçe konuþuyor olmaktan daha normal bir eylem var mýdýr? Elbette ki uluslararasý bir toplantý olduðu için Ýngilizce soru normal karþýlanabilir –hatta daha etik bulduðumuzu bile söyleyebiliriz-, fakat Türkçe sorunun istisnai bir biçimde algýlanmasýnýn sebebi, sakýn ola ki “anadiliyle kendini ifade etmenin” “evrensel” bir dille ifade etme karþýsýndaki yenilgisini çoktan kabul etmiþ olunmasý olmasýn. Eðer aksi olmuþ olsaydý bu Türkçe konuþma durumu bir direniþmiþçesine algýlanmazdý sanýrým. Bu duruþ bizi þaþýrtmamalý çünkü bu algýlayýþ biçiminin medyayý hâkimiyet altýnda tuttuðunu bu olayla deðil yine yakýn bir zamanda Ahmet Türk’ün Kürtçe konuþmasý esnasýnda yayýnýn kesilmesinden anlamýþtýk. Elbette ki “kendisinden daha üstün tuttuðu, hegemonyasýný benimsediði bir dilin/kültürün” karþýsýnda kendi dili ve kültürünün ifadesini istisnai, fakat alkýþý hak edecek milli bir davranýþ gibi algýlayacaktýr medyamýz, iktidarýmýz. Kendi hâkimiyetini ise “istisnai” dilleri susturarak saðlayacaktýr. Bu durum sanýrým genel politik duruþla ilgili de az da olsa fakir vermiþtir.

 

Bu iddia edilebilir fakat medyanýn derdi Türkçeyi savunmak deðildir. Medyanýn derdi gerçekten Türkçenin korunmasýyla ilgili olmuþ olsaydý, önce kendi iç iþleyiþindeki Türkçe hatalarýný düzeltirdi diye düþünüyorum. Burada bahsettiðimiz medya, " dahi anlamýndaki de'yi, soru eki -mi'yi ayýramayan, doðru düzgün Türkçe konuþamayan insanlarý televizyona çýkaran, yabancý kökenli sözcükleri de Türkçeye inatla sokan" medya ise eðer, hedefinin elbette Türkçeyi korumak olduðunu söyleyemeyeceðiz. Farklý bir þeyler yatýyor olmalý bunun altýnda.

 

Peki, medya burada bunun anti-emperyalist bir duruþ olduðunu mu düþünüyor? Hayýr, tabi ki! Böyle bir þey olsaydý zaten Obama’yý ýsrarla “bizim Hüseyin” Barrack Obama biçiminde tanýtmazdý sanýrým. Burada hedef, hani o çok sýk ortaya çýkan, Tanýl Bora’nýn defalarca bahsettiði milli refleksten ötesi deðildir.  Kazanýlan milli maçlarýn ardýndan dünyaya Türk’ün gücünü gösteren, Baþbakan’ý bir Davos Fatihi olan, filmlerini hiç izlemememize hatta “off çok sýkýcý bu adamýn filmleri” dememize raðmen “yalnýz ve güzel ülkeme” sözünü kendisinden duyunca “Helal be koçum Nuri Bilge” tepkisini veren bir medya olarak Türk medyasý, Obama’nýn kulaðýna kulaklýðý geçiren kýzýmýzý Amerikan sermayesi ile çekilmiþ bir filmde Amerikalýlarýn baþýna çuval geçiren Polat Alemdar gibi ayakta alkýþladý elbette. Eyleme verilen tepki milli bir reflekstir. Hakim olan kendini en ufak bir olayda göstermeye hazýr bir haykýrýþýn ufak bir nüvesidir. Bir önceki paragrafta da göstermeye çalýþtýðým gibi zaman zaman ezilen konumunda dik bir duruþun feryadý olarak ortaya çýkan, zaman zaman da ezmek için kullanýlan bir refleksin basit bir yansýmasýdýr. Çünkü ne de olsa “Türkiye Cumhuriyeti bölünmez bir bütündür, Türkçe onun kulu ve elçisidir” Karþýsýndaki ister Obama olsun ister Ahmet Türk, iki dakikada sesini keser, kendini savunur, ülkesini dimdik ayakta tutar. Ya Davos’ta, ya Ýstanbul’da ya da herhangi bir yerde. Türk’e durmak yaraþmaz, mekân zaman farketmez.

Fýrat Konuþlu
Siyaset Bilimi
firatkonuslu@gmail.com
22:09 11-04-2009


Görüntülenme: 1135 | Tüm haber ve yazýlarýnýz için merkez@gazeteodtulu.com

hele bi mezun olmaya yaklasin. sizi o zaman gorelim Firat ve diger ulusalci milliyetci arakadaslar. TOEFL'a GRE'ye, GMAT'e hazirlanirken, bir ABD universitesinden kabul almak icin kosustururken, referans mektubu almak icin hocalara dil dokerken hic akliniza gelmeyecek bu milliyetci soylemleriniz. 4-5 yil Amerika'ya kufredip son yil Amerika'ya kapak atmak icin vize randevusu alan onbinlerce ODTU'lu gordu Ankara. Bence buyuk lokma yiyin buyuk konusmayin...

lutfen - 11.04.2009

fıratçım olayı bu açıdan ele alırsan durum tabii ki de bu yazıdaki gibi açıklanabilir ancak unutmamak gerekir ki o türkiyeli kız oraya herhangi bir siyasi özne olarak çıkmamıÅ?tı. çünkü sen de o kızı tanıyorsun ve bu iÅ?i maÅ?a olarak yapmayacaÄ?ını sanırım tahmin ediyorsundur. ben hiçbir zaman milliyetçi olmadım ve oradaki hareketi emperyalizm karÅ?ıtı bir hareket olarak algılamak isteyecek kadar da iyimserim. emperyalizme karÅ?ı olan birinin obamanın karÅ?ısında ne iÅ?i var diyebilirsin ama o arkadaÅ?ımızın oraya hiçbir siyasi amaçla çıkmadıÄ?ını düÅ?ünmekteyim. yani sadece ülkemizdeki birçok insan nasıl anadilini konuÅ?mak istiyorsa, eline fırsat geçince o arkadaÅ?ımızın da anadilini konuÅ?masını açıkçası ben takdir ediyorum. sonuçta obamanın karÅ?ısına çıkarılacak insanlar arasında, bu ülkenin anadili türkçe olmayan öÄ?elerini görmeyi beklemezdik. ya da anadili türkçe olsa da yasaklı olan öÄ?elerini...
her neyse, hiçbir zaman baÄ?ımsız olmamıÅ? medyanın, durumu nasıl yorumladıÄ?ı benim için önemli deÄ?il. ne zaman düzgün bir iÅ? çıkardı ki türkiye medyası? haklısın, canım medyam sayesinde milletimizin milliyetçi damarı da kabarmıÅ?tır Å?imdi. ama ben inatla böyle düÅ?ünmek istemiyorum.
son olarak, yazını beÄ?endim. eline saÄ?lık.

ezgi - 11.04.2009

sayın lutfen,
yazıyı okumadan neden yorum yaptıÄ?ınızı çok merak ediyorum doÄ?rusu(!)

ezgi - 11.04.2009

ezgi sana gizli gucler baskalarinin yapip yapmadiklari hakkinda bilgi mi veriyorlar? eger oyleyse bu sefer sana yalan bilgi vermisler ve iftira atmana neden olmuslar. parantez icindeki unlemi de aynen sana iade ediyorum. lazim olur belki...

lutfen - 12.04.2009

"Obama'ya Türkçe soru soran Türk kızı " Å?eklindeki haberi ben de bayaÄ?ı bir abartılı bulmustum.Hani çok uluslu katılımın olduÄ?u bir mecrada çok önemli bir ödül aldı da teÅ?ekkür konuÅ?masını çok iyi İngilizce bilmesine raÄ?men Türkçe yaptı gibi bisey sanki.
Yayın organlarının kafası çok meÅ?gul olduÄ?u için iÅ?lerine odaklanamıyorlar bence.
Yüzünü siyaha boyayıp Obama'ya sesleniÅ?te bulunan bir salak gördüm hem de ana haber bülteninde.
Bu olayın gözden kaçırılmayıp burda yazılmıÅ? olması hoÅ?uma gitti.

ahmet hakan - 12.04.2009

Lütfen'e...
Bu öÄ?rencilerin çoÄ?u Amerika'ya sevine sevine deÄ?il, mecburiyetten dolayı gitmektedirler. Muhakkak ki sizin dediÄ?iniz gibi önce Amerika'yı ve Amerikan emperyalizmini kötüleyip sonra onların tuzaÄ?ına düÅ?üp "onlardan biri" olanlar vardır. Ancak bu arkadaÅ?larımız çaÄ?ın gereÄ?ine uygun olarak iyi bir eÄ?itim almak zorundadırlar. Bunu da tabi ki eÄ?itim sistemi ve içeriÄ?i bakımından bizden daha ileride olan Amerika gibi ülkelerde yapmaları doÄ?aldır. Bu arkadaÅ?larımız Amerika'ya muhtaçtırlar ancak kendileri gibi baÅ?kaları muhtaç olmasın diye bu yollardan geçmelidirler. Geçtikleri yollarda gördükleri doÄ?ruları, Türkiye'de olan yanlıÅ?larla kıyaslayıp; ülkemize daha doÄ?ruyu daha iyiyi getirmek peÅ?indedirler. Bu arkadaÅ?larımız Amerika'da okuyup, Amerika'nın oyununu bozmak peÅ?indedirler. Amerika'da okuyup Türkiye'ye geldikten sonra büyük görevler onları beklemektedir. Bu büyük görevlerde alacakları doÄ?ru kararlarla ülkeyi ileriye,doÄ?ruya ve güzele taÅ?ıyacak olanlarda yine onlardır. Bu sebeplerden dolayı herkesi aynı görmemenizi diliyorum. Ben yüreÄ?inde vatan, millet duygularıyla yurtdıÅ?ında okuyan arkadaÅ?larımız adına bu yazıyı yazmayı uygun gördüm. Ã?evremde de olaylara bu Å?ekilde (dar görüÅ?lü) yaklaÅ?an insanlar var. Umarım bu yazıdan sonra herkesi aynı kategoriye koymaz, bakıÅ? açılarınızı deÄ?iÅ?tirebilir ve insanlar hakkında peÅ?in hükümlü olmadan önce bir kere daha düÅ?ünürsünüz.

Ali Kemal Akkan - 13.04.2009

Ali Kemal,

Keske herkes senin gibi vatan sever olsa:) Turkiye'de Zorunlu hizmet MEB bursu ile Amerika'ya gittikten sonra, geri donmemek icin dernek kuranlar var. Yani bir degil iki degil onlarca ornek var...

Birazcik mantikli olmak lazim. Bence herkes vatan'dan once millet'den once, isci sinifindan once kendini kurtarmaya calisiyor. O yuzden Amerika dusmani vatanperver arkadaslar Amerika'daki rahati gorunce "Amerikali" olmakta bir beis gormuyorlar.

Durust olmak lazim. Her birimiz once kedimizi kurtarmaya calisiyoruz.

Degil mi?

lutfen - 13.04.2009

yazıyı okumadım da gerekte yok zaten saçma sapan bi yazıdır.

obamaya türkçe soru soran kız ha kulaga hoÅ? geliyot telafuvuzu Å?aka gibi ya obama kedi sever ülkemde gündem olur biri soru sorar gündem olur ne kadar dertsiz tasasız bir ülkeymiÅ?iz biz.

ugur - 13.04.2009

sayın lutfen,
öncelikle parantez içindeki ünlemimi geri almıyorum. fıratın milliyetçi olduÄ?unu düÅ?ündüÄ?ünüze göre ya yazıyı okumamıÅ?sınız, ya da yanlıÅ? anlamak için elinizden geleni yapmaktasınız.
ayrıca ben nasıl "siz" ifadesini sizi tanımadıÄ?ım için kullanıyorsam, sizden de aynı saygıyı bekliyorum. (yoksa tanıÅ?ıyor muyuz?)

ezgi - 13.04.2009

Dunden gunune ODTU'de islerin ne kadar degistigini bundan iyi birisi tarif edemezdi herhalde:

"yazıyı okumadım da gerekte yok zaten saçma sapan bi yazıdır."

Okumamissaniz hakikaten sacma sapan bir yazi olmali Ugur, madem hasmetiniz oyle buyurmuslar, mesela gitmemissek de gormemissek de orasi da bizim koyumuzdur degil mi? Boyle ogrettiler herhal kuzum size dunyayi, "nasilsa bilmiyorsak ya kotudur ya da bizimdir de ilgilenmemisizdir".

Marx okumadan antikapitalist, Adam Smith okumadan liberal, Guattari okumadan ekolojist, Goldman okumadan anarsist olmakta da bir beis yoktur, zaten sacma sapandir ne yaziliyorsa, biz bizi biliriz.

Bu arada, saydigima bakmayin okudugumdan degil, wikipedia saolsun gazeteodtulu'de cevap yazarken cok faydali oluyor, hem okuyup noolcak, sacmadir zaten.

Ethemcan - 14.04.2009

Lütfen;
Bu konularda genel konuÅ?mamak gerek. İlk yazına cevap yazma gereÄ?ini duymamın nedeni de genel konuÅ?mandı zaten. Bazı istisnaların veya çoÄ?ulun gözardı edilmesi hoÅ? olmaz. YazdıÄ?ın ikinci yazıda yerden göÄ?e kadar haklısın. Ã?ünkü benim sana cevaben yazdıÄ?ım ilk yazıda bu kadar sade anlatamadıÄ?ım Å?eyi, sen doÄ?ru kelimeleri kullanarak gayet açık anlatmıÅ?sın. Evet, herkes önce kendini kurtarmaya çalıÅ?ıyor. Bazıları kendilerini kurtardıktan sonra, zamanında milliyetçi duygularla verdikleri sözleri unutuyorlar ve sadece kendilerini ve(ya) yakın çevrelerini düÅ?ünerek devam ediyorlar hayatlarına ancak geri kalan - istisna veya çoÄ?ul (bunu bilemeyiz) - kesimin önce kendilerini kurtarmaya çalıÅ?malarının sebebi tamamen daha sonra baÅ?kalarını kurtarmaya duydukları istektir. Sana ilk yazıda anlatmaya çalıÅ?tıÄ?ım Å?ey buydu. Genel düÅ?ünmenin Å?u an senin için bir sorunu olmayabilir ancak bu düÅ?ünce tarzının; kendisini milletine adamıÅ? ve senin ilk yazında yazdıÄ?ın yollardan mecburen geçmek zorunda kalan insanlara karÅ?ı büyük haksızlık olduÄ?unu düÅ?ünüyorum. Åžunu da belirtmek isterim ki; bu yazıları yazmamın sebebi sadece bu insanlara karÅ?ı olan sonsuz saygımdır.

Ali Kemal Akkan - 14.04.2009

ethemcan aferin tarif yeteneginde üstüne yok can-can baÅ?lıktan ve gazetenin ciddiyetinden belli zaten nasıl bi yazı olacagı boÅ?una zaman kaybı yapmaya gerek yok.
bi de algılaman da ciddi sorunlar oldugunu goruyorum bu kadar dandik bir yazıyla adam neleri karÅ?ılaÅ?tırıyor.neyse sen sen ol can oku .
odtü de iÅ?ler degiÅ?mesin

uÄ?ur - 14.04.2009

Bu kadar ön yargılı ve geneli kapsayan yorumları yapma kudretini LÃ?TFEN denen Å?ahsiyet kendisinde nasıl buluyor anlamıyorum.. Klavye delikanlısı dedikleri bu olsa gerek.

Cahil deÄ?il kara cahil, olumsuz eleÅ?tirilerin bile bir adabı vardır.
Yazık !

seviye - 14.04.2009

seviye isimli yorumcu kusura bakma senin seviyene inemem. anladigin dilden konusamayacagim icin uzgunum.
hem adabdan bahsedip hemde hakaret etmen ise ironik kacmis.
madem genelleme yapilmasina karsisin, senin kafandaki genellemelere ters dusen fikirlere de saygili ol lutfen.
youmlara itirazi olanlar hakaret etmeden de cevap verebiliyor.

lutfen - 14.04.2009

Algilamamdaki bosluk "5 yas sinifi otur yerine" zihniyetini ODTU'ye getirmis olmandandir Ugur, aferine ihtiyacimiz olsa yildizli pekiyi alirdik hasili kelam, sen de kocum aynen okumadan yola devam. ODTU'de isler degismez, sen yorma kafani, pek oyle de gorunmuyor zaten, telasa mahal yok.

Ethemcan - 15.04.2009

Güzel bir yazı olmuÅ? Fırat eline saÄ?lık. Okumaktan okumaya da fark var tabi yorumlardan ortaya çıkan da bu.

mine - 17.04.2009

İstisnalar kaideyi bozmaz sözüne hak verirsek eÄ?er, Fırat, yazısında yerden göÄ?e kadar haklıdır. Genelleme hakkında yapılan eleÅ?tiriler bir yere kadar doÄ?ru ama kendi toplulumuzun ve onu yönlendirmekte en büyük paya sahip medyanın "türkçenin doÄ?ru bir Å?ekilde ve doÄ?ru yer ve zamanda kullanımı" konusunda yüzeysel duruÅ?u, bu konu hakkında iyiye doÄ?ru geliÅ?me yönünde hiç bir umut vermemektedir. Genelleme, mantıÄ?ın hakim olduÄ?u önyargısız bir bakıÅ? açısından, konusu ne olursa olsun doÄ?ruluÄ?una riayet edilmemesi gereken bir ifade Å?eklidir ama Fırat'ın yazısının konusuna dair yönetilen eleÅ?tiriler, toplumun ve onun önemli yönlendiricisi medyanın tavrını gerçekçi bir bakıÅ?la yorumladıÄ?ımızda "genelleme" hakkında eleÅ?tiriler, sanırım üzerinde çok düÅ?ünmeden yapılmıÅ?. Bu konunun istisnaları ise saygıyı derinden hak edenlerdir. PaylaÅ?abildiÄ?imiz fikirlerimiz kadarıyla eminim Fırat'la bu konuda aynı fikirdeyiz.
Fırat, ben ve türkçe soru soran arkadaÅ?ımız aynı derslik ortamında bulunduÄ?umuz bir zamanda, hocamız tarafından kendisine "sorusunu neden türkçe sorduÄ?u" sorulduÄ?unda arkadaÅ?ımızın verdiÄ?i yanıt, sadece bir gülümse bırakabilmiÅ?tir yüzümüzde. Bazı medya gruplarının gazete kupürlerine attıÄ?ı baÅ?lıÄ?ın aynısıydı çünkü cevabı. EÄ?er arkadaÅ?ımızın fikri, gazete baÅ?lıklarını okuduktan sonra deÄ?iÅ?meyip bu Å?ekilde düÅ?ünülüp o amaçla harekete konulduysa panel sırasında, tavrının kliÅ?e olmaktan öteye geçemediÄ?ini düÅ?ünüyorum. Ama amerikan devlet baÅ?kanına sorduÄ?u sorudan dolayı medeni cesaretini kutlarım.
Geriye kalan tartıÅ?ma konularında bir yandan türkçenin yere göÄ?e sıÄ?dırılamayıp, öbür yandan kullanımında kurallarına uyulmasına özen gösterilmemesi daha da kötüsü yabancı sözcüklerle git gide daha da yabancılaÅ?tırılması ve en kötüsü toplumumuzdaki bir çok eÄ?itimli insanın ve medya mensuplarının dildeki yabancılaÅ?manın farkına varamayıp, yabancı sözcükleri ifadelerine daha süslü bir anlatım kattıÄ?ı yönündeki algıları, duruÅ? açısından tamamiyle bir ikilemdir. Son olarak, Fırat'ı, yazısının anlamlı içeriÄ?inden dolayı kutluyorum.

Gökhan Şahin - 19.04.2009

vay be koç bile oldum bi aferinde bana.algımandaki sorunu bile algılayamayacak kadar algılamanda sorun var o yüzden durumun vahim.ama bana ne.sen düÅ?ün.
odtü okuyor ha buna gülerim ben okumayan odtünün okumamaya devam etmesi pek hoÅ? bi Å?ey olmaz.bence de okusun odtülüler de.biraz hoÅ?görülü olmayı ögrensin zıt görüÅ?lere karÅ?ı.yakında gaziden farkımız olmayacak.olaylar onları gösteriyior.
oku odtü oku..ama sadece okuma ayrıca algıla.

ugur - 19.04.2009

Manþet Haberleri
ODTÜ Futbol Turnuvasý'nda Utandýran Olaylar
Her yýl geleneksel olarak düzenlenen ODTÜ uluslararasý futbol turnuvasýnda dün(20 Nisan) yaþanan olaylar, turnuvaya gölge düþürdü. Dün akþam 19.00’da
11:56 21-04-2009
METUCON 13. Bilim Kurgu ve Fantazi Þenliði
       ODTÜ Bilim Kurgu ve Fantazi TopluluðuTopluluðu’nun her yýl düzenlediði METUCON’un 13.’sü METUCON “Korku” bu yý
12.58 19-04-2009
Ýdil Biret Konseri Öncesi GERGÝN Saatler
       ODTÜ Sanat Festivali kapsamýnda, ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde yapýlacak olan Ýdil Biret Konseri öncesinde, Ýdil Biret adý
19.15 18-04-2009
ÇYDD'ye Üç Günde 620 ODTÜ'lü Baðýþ Yaptý!
         ODTÜ Çalýþanlarý adýna ODTÜ Kimya Mühendisliði öðretim üyesi Prof. Dr. Canan Özgen’in KKM önün
21.06 17-04-2009
Bahar Þenliði Programý Þekilleniyor
Bu yýl 23.sü düzenlenecek olan ODTÜ Uluslararasý Bahar Þenliði’nin uzun süredir beklenen programý yavaþ yavaþ þekillenmeye baþladý. 6-9 Mayýs tarihleri arasýnda düze
22:53 16-04-2009
Türkiye'nin En Önemli Sorunu Sizce Ne?
     GazeteODTÜLÜ’nün ODTÜ’lülerin Türkiye’deki en önemli sorunun ne olduðunu düþündüklerini öðrenmek
00.43 16-04-2009
ODTÜ Senatosu: Kaygýlýyýz!
ODTÜ Senatosu, Ergenekon soruþturmasý çevresinde, rektörlerin, akademisyenlerin ve kimi sivil toplum öncülerinin gözaltýna alýnmasýndan derin kaygý duyduðunu a&cced
00.20 16-04-2009
"Baský Duvarý" Ýnþa Edildi!
         ODTÜ Öðrenci Topluluklarýnýn, ortaklaþa düzenlediði “ODTÜ Özgürlük Günleri” bugün saat 13.
07.50 14-04-2009
ODTÜ Özgürlük Günleri Baþlýyor
 ODTÜ Öðrenci Topluluklarýnýn, ortaklaþa düzenlediði “ODTÜ Özgürlük Günleri” yarýn saat 13.30’da Kültür Ýþleri Müd&uum
00:25 13-04-2009
Mimarlýk Fakültesi'nde Mutlu Son
ODTÜ Mimarlýk Fakültesi’ne yarýyýl tatilinde güvenlik kameralarý yerleþtirilmesi nedeniyle düzenlenen protestolarýn ardýndan mutlu sona ulaþýldý. 10 Nisan 2009 Perþembe g
22:51 11-04-2009
Arkadaþ Kitabevi’nin Yerine Öykücü Kitabevi Geldi
Geçtiðimiz dönem zarar ettiði için kapanan Arkadaþ Kitabevi’nin olduðu yerde bu kez Öykücü Kitabevi açýlýyor. Kapanan Arkadaþ Kitabevi’nin iþle
18:45 10-04-2009
Üniversiteler Bölünüyor!
YÖK Baþkaný Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, bazý üniversiteleri, “çok büyüdükleri ve idareleri zorlaþtýðý için yeniden yapýlandýracaklarýný” bil
15:43 08-04-2009
Diðer Baþlýklar
Röportaj ODTÜ
Konuk Yazar
Sýrada AB Sendika Reformu Var
Murat Yetkin
Radikal
Anket
Bu seneki bahar þenliðinde ne tarz müzik yapan gruplarý / sanatçýlarý görmek istersiniz?R&B / Hip hop Rock Pop Etnik Elektronik Jazz Metal Özgün Diðer
Dernek ODTÜ
Gün ola, devran döne: Cahit ARF

Gürel Tüzün
Eski ODTÜ Öðretim Üyesi

Edebiyat Lobisi
On Beþ Renkli Bir Resim
Ceren Korkmaz
Ýngilizce Öðretmenliði
Azazil
Deniz Aksoy
Felsefe
Sükût-u Bahar

Canan Saka
Ýng. Öðrt.

Þiþenin dibindeki anlamsýzlýklar
Dicle Güntaþ
Ýþletme (SUNY)
Ankara'da deniz yok
Mevlüt Uðurlu
Sosyoloji
Yüksek Ökçeler
Ýnci Ayhan
Psikoloji& Biyoloji
Hayatýn içinden tanýdýk bir gün
Ýpek Þenyarar
Ýþletme (KKK)
ODTÜ'lüye Tüyolar
Çimen Adabý
Ýdil Hafýzoðlu
Felsefe
Fanatik ODTÜ'lü
Sarý Kasklý Adam: Ayrton Senna - 1
Burak Davran
E.-Elektronik Müh.
Mazide "ODTÜ" Kaldý
Misafirlerimiz
ODTÜ'lü Serüvenciler
Benim Matisse'im!
Ýdil Hafýzoðlu
Felsefe
Çizim Masasý
Çizgiden Hayaller...
Ezgi Karaaslan Endustri Muh.