GAZETEODTÜLÜ'den
ODTÜ Soluyla Gazi'dekiler Bir mi?
Onur Görünmez
Ýktisat
Köþe Yazarlarý
Diyalektik Neyi Emrediyorsa O Olacaktýr
Can Beysanoðlu
Siyaset Bilimi
Ne Mutlu Türkiyeliyim Diyene(!)
Semih Gökatalay
Ýktisat
Volkan Özüm’e Açýk Mektup
Volkan Ertit
Avrupa Çalýþmalarý
Liberalizm Ýðrenç Bir Sözcüktür
Onur Kýlýç
Havacýlýk Müh.
Obama'ya Türkçe soru soran Türk kýzý
Fýrat Konuþlu
Siyaset Bilimi
Volkan Ertit'e Açýk Mektup
Volkan Özüm
Felsefe
Sinema-ODTÜ
Howard Hawks
Yiðitalp Ertem
Bilgisayar Müh.
3'lü Amfi
KESÝNLÝKLE, BELKÝ (17-24 NÝSAN)
Sevim Kartal
Ýþletme
Fuaye-ODTÜ
Ödenmeyecek! Ödemiyoruz!
M. Emin Boyacýoðlu
Sosyoloji
Kontrbas – Ankara Devlet Tiyatrosu
Deniz Aksoy
Felsefe '08
Sahaf-ODTÜ
Oðlunuz Er Yorgos Savaþýrken Öldü

M. Emin Boyacýoðlu
Sosyoloji

Stüdyo-ODTÜ
Portecho Elitizmi
Ýdil Hafýzoðlu
Felsefe
ODTÜZOF
Kardeþlerim, Habil ve Kabil
Ogün Tuzcuoðlu
Mimarlýk
Bölümlerimiz
Bilgisayar Mühendisliði
Caner ÇAKMAK
Bilgisayar Müh.
Topluluklarýmýz
ODTÜ Orienteering ve Navigasyon Takýmý
Mehmet Ünal
Ýnþaat Müh.
ODTÜ'de Bu Hafta
Nisan Ayý Menüsü
Ne Mutlu Türkiyeliyim Diyene(!)

                                      k351eyazarlar305semihgkata Ne Mutlu Türkiyeliyim Diyene(!)

Tarihi olaylarý ve tarihin akýþýný, bu olaylar yaþanýrken yazýlan romanlar kadar hiçbir þey yansýtamaz. Bugün en yansýz tarihçi, en kapsamlý araþtýrma bize olaylarýn neden ve sonuçlarýný pek güzel anlatabilir ancak olaylarýn iç boyutunu, yaþandýðý dönemdeki yankýlarýný bize ancak yazarlar tüm yönleriyle anlatabilir. Çünkü tarih olaylarýn toplum üzerindeki etkileriyle daha çok ilgilenir, bireysel deðiþimleri, kiþisel sonuçlarý ister istemez reddeder. Ýster Rus kökenli olsun, ister baþka bir halkýn içinden gelmiþ olsun hiçbir tarihçi bize Rus-Fransýz savaþýný Tolstoy kadar iyi anlatamaz. Savaþýn yalnýzca somut etkileri deðil toplum üzerindeki soyut sonuçlarý da "Savaþ ve Barýþ"ta yer almýþtýr. Eðer biz bu savaþý deðerlendirip bir çýkarým yapmak istiyorsak kuþkusuz "Savaþ ve Barýþ"tan daha iyi bir kaynak bulamayýz. Ayný þekilde endüstri devriminin Ýngiltere'de getirdiði sosyal sonuçlarý bize en güzel Charles Dickens'ýn yapýtlarý aracýlýðýyla aktarýlýr. Bizse tarihimizin dönem noktalarýnýnýn büyük bir kýsmýný bu þekilde anlama þansýndan uzaðýz. Ancak Kurtuluþ Savaþý'ný düþünecek olursak bir Halide Edip, bir Ruþen Eþref bu dönemi bize sýcaðý sýcaðýna anlatma fýrsatýný yakalamýþtýr. Ancak kiþisel görüþüm þudur ki, Türk Kurtuluþ Savaþý'ný, savaþýn hem toplumsal, hem kültürel, hem de ekonomik boyutunu en iyi anlatan roman Yakup Kadri'nin "Yaban"ýdýr. Yaban, Anadolu kökenli ancak Batý eðitimi ve kültürüyle yoðrulmuþ bir aydýnýn halkýna bakýþ açýsýný, savaþýn bir aydýn tarafýndan nasýl görüldüðünü gösterir bize. Bence bu romanýn en can alýcý noktasý þu kýsmýdýr: Ahmet Celal karþýlaþtýðý bir köylüyle sohbet eder. Köylü romanda yer alan çoðu insan gibi savaþýn önemini, bir yaþam-ölüm savaþý oluþunun farkýnda deðildir. Diyalogun bir yerinde kahramanýmýz sorar,"niye der sen Türk deðil misin?", köylü ise kahramaný þaþýrtacak bir yanýt verir:"Elhamdülillah Müslümaným". Ýþte böyledir o zamanýn köylüsünün millet kavramýna bakýþ açýsý. 80 yýl öncesinden bugünlere geldiðimizde kavramlarýn, bizim bu kavramlara bakýþ açýmýzýn pek deðiþmediðini görebiliriz.

 

 Belki çoðu kavramýn batý kökenli olmasýndan dolayý, belki de bu kavramlarýn sürekli sömürülüp, yanlýþ kiþilerce yanlýþ insanlar tarafýndan kullanýlmasýndan ötürü yalnýzca halkýn deðil ayný zamanda aydýnlarýnda kavramlara bakýþ açýsý çoðu zaman olmasý gerektiðinden farklýdýr. Örneðin bizim ülkemizde "milliyet" ve "millet" kavramlarý karýþtýrýlýr. Bu iki kavramýn ayný olduðu sanýlýr. Ayný þekilde " milliyet" kavramý ile "yurtseverlik" kavramý da karýþtýrýlýr, aradaki fark bilinmez. Bu ülkede ister yoldan geçen birisini durdurun sorun, isterse rastgele bir kapýyý çalýp karþýnýza çýkan kiþiye " milliyetçi misin" sorusunu yöneltin, çok büyük olasýlýkla evet yanýtýný alacaksýnýz. Bu kez "yurtsever misiniz" sorusunu yöneltin, yine büyük olasýlýkla evet yanýtýný alacaksýnýz. Çoðu insan kendini "yurtsever" ya da "milliyetçi" olarak tanýmlasa da, kaçýmýzýn bu kavramlara gerçek anlamda sahip çýktýðýný araþtýracak olursak karþýmýza bu kadar yüksek bir oran çýkacaðýný hiç sanmýyorum.

 

 Bizim için kavramlar popüler kültürle þekillenmektedir.  Türkiye Avrupa Futbol Þampiyonasýna katýldýðýnda milliyetçi bir halk görürsünüz, Filistin sokaklarýna bombalar yaðdýðýnda ümmetçi bir halk vardýr karþýnýzda, 1 Mayýsta biber gazý yiyenler ekranlarda yer aldýðýnda ise halkçý bir halk görmek olasýdýr. Buna benzer biçimde, siz bir gün Türk, diðer gün Türk vatandaþý, ondan sonraki gün Türkiyeli olursunuz. Basýn ve popüler kültür, bir gün sizi Türk olarak tanýmlar, bir gün Türk Cumhuriyetinin vatandaþý olarak kabul görürsünüz, baþka bir gün Türk, Kürt vs kimliðiniz unutulur Türkiyeli olursunuz. Önce kafanýz karýþýr, sonra bu kadar adam diyorsa elbette bir bildikleri vardýr der bu kimlikleri sýrasýyla benimsersiniz. Bu karýþýklýkta elbette ki Osmanlý'dan bu yana uygulanan politikalarýn da etkisi vardýr. 1839'a kadar sizi dininize, inanýþýnýza göre ayýran bir devlet bulunmaktadýr. Ya müslimsinizdir, ya da gayrimüslim. Fransa'dan yayýlan akým Osmanlý topraklarýna yavaþ yavaþ girince bu kimlik batýlý güçlerin de baskýsýyla yerini "Ýttihad-ý Anasýr"a býrakmýþtý. Yani artýk "gavura gavur denmeyecek", herkes Osmanlý olacaktý. Koca Osmanlý padiþahý bile halkýný dine göre ayýrmayacaðýný söylemiþ, adeta "Osmanlýcýlýk" politikasýný devletin resmi ideolojisi haline getirmiþti. Sonra Osmanlý topraklarýnda bir þey oldu, Osmanlýcýlýkta olmayan, yerine oturmayan bir þeyler vardý. Ne Bulgar'ý,ne Ermeni'si ne de baþka bir kimliðe sahip olanlar bu kavramý özümseyemiyordu,kendi kimliklerini benimsemek, biz buyuz demek istiyorlardý. Nitekim Balkan Savaþlarýyla da gördük ki Osmanlýcýlýk Karpat Daðlarý'ndan Meriç'e kadar olan coðrafyada boðulmuþ, etkisini kaybetmiþti. Gel zaman git zaman tüm uluslar birer birer baðýmsýzlýklarýný kazanýrken Osmanlý'da Türkçülük doðmuþtu. Artýk gözler Kafkaslarýn ötesine, Hazar'ýn batýsýna çevrilmiþti. Orda, uzakta soydaþlar vardý, uzun yýllar önce ayrýldýðýmýz anayurda gitmek lazýmdý. Genç delikanlýlardan tutun da yaþlý ve deneyimli devlet adamlarýna kadar çok geniþ çapta bir kitle bu düþünceyi savunmaya baþlamýþtý ancak Sarýkamýþ'ta donan gencecik bedenlerle beraber bu hayelde suya düþmüþ, tüm gerçekçiliðini kaybetmiþti.

 

    Buraya kadar olan öyküyü hemen hemen hepimiz zaten biliyoruz, ancak benim gelmek istediðim nokta Osmanlý'dan Cumhuriyet’e, Cumhuriyetten ise bugünlere bu kavramlarýn nasýl deðiþtiðidir. Cumhuriyetin kuruluþuyla birlikte kabul edilmesi gereken görüþ Osmanlýcýlýk olamazdý zira Osmanlý yalnýzca Balkanlarda yýkýlmýþ deðil ayný zamanda Arabistan çöllerinde de kuma batmýþtý. Resmi görüþ Türkçülük de olamazdý, çünkü bu görüþü savunan bazý aþýrý uçlar hayal peþinde koþup, millet sevgisini bir Türk emperyalizmine dönüþtürmek istiyordu. Genç cumhuriyeti hayaller peþinde koþturarak Sovyetlerle savaþtýrmak, zaten yüzyýllardýr savaþan bir halkýn kaldýrabileceði bir þey olamazdý. Ýþte bu yüzden Atatürk, kurduðu ulus-devleti ýrk üzerine deðil ulusal bir bilince sahip halkýn üzerine temellendirmek istedi. Türküm diyen mutlu olacaktý, yani önemli olan Türk doðmak deðil kendini Türk hissetmekti. Ýnsanlarý birleþtirici güç ayný toprakta yaþamak olmalýydý. Amaç güzel, neden doðruydu. Ancak yapýlan bir yanlýþ vardý. Ayrýmcýlýk yapmamak adýna bazý azýnlýklarýn kimliði yok sayýlýyor, herkes Türk olarak görülüyordu. Öyle ki Kürtler "Dað Türkleri" olarak görülüp farklý kimlikte olduklarý gerçeði es geçiliyordu. Yani devlet etnik bir gruba karþý herhangi bir baský uygulamýyordu ancak sýrf ayrým olmasýn diye bir kimlik, bir halkýn adý tarihi dayanak olmaksýzýn unutturulmak isteniyordu. Demek istediðim þu ki:" Ayrým yapmak gibi bir amaç yoktu, ancak ayný zamanda siz bir halkýn adýný görmezden gelemezsiniz ". Belki de bu yüzden kuruluþtan bir süre sonra bazý sorunlar yaþandý, bu sorunlar bazen diplomatik yolla yeni yasalarla, bazen de zor kullanýlarak çözülmeye çalýþýldý. Ancak ne yazýk ki hiçbir çözüm kalýcý olamýyordu, çünkü sorun hiçbir zaman tam anlamýyla tanýmlanamýyordu. Zaman deðiþtikçe yukarýda da bahsettiðim gibi kavramlar deðiþti. Atatürk radyodan "ulusuna" seslendi, Ýnönü" vatandaþý"na. 80 darbesiyle Evren yine "ulusuna" seslendi ancak Özal siyasi literatüre daha önceden bu anlamda, bu denli çok kullanýlmayan bir kavram getirdi:"Türkiyelilik". Bu kavram Özal'dan sonraki siyasilerce de desteklendi. Artýk ne Türk olacaktý, ne Kürt hepimiz Türkiyeli olacaktýk. Sonra birileri alt kimlik-üst kimlik kavramlarýný dile getirdi. Kýsacasý 90 yýllýk bile olmayan bir cumhuriyette, bu kadar kýsa süre içinde, ayný insanlar pek çok farklý kimliklere büründü.

 

   Son zamanlarda yeniden tartýþýlmaya baþlayan bu "Türkiyelilik" kavramý sanýrým gündemi uzun süre daha meþgul edecektir. Baþta Kürt dosyasý olmak üzere terör, AB gibi birçok konu sözcüklerle çözülmeye çalýþýlmaktadýr. Kürt adýný kaldýrarak, Türk sözcüðünü kullanmayarak, yerine Türkiyelik adý getirilerek hangi sorunumuz çözülecektir, merak etmekteyim. Siz dün gidip sizden baþka bir dil konuþan ama sizin gibi bu topraklarý seven insanlara siz Türksünüz, daðda yürürken çýkan kart, kurt sesleri yüzünden zamanla size Kürt denmiþ derseniz, bu insanlarýn kimliðine saygý duymamýþ olursunuz. Atatürk'ün baþýnda amaçladýðý gibi birlikteliði saðlayacak kavram vatandaþlýk olmalýdýr, yani bugün Kürt asýllý bir öðrenci çýkýp ben Kürt asýllý bir Türk vatandaþýyým diyebilmelidir. Ama yok eðer siz hem Kürt hem de Türk lafýndan kurtulmak istiyorsanýz Türkiyelilik bir çözüm, sorularýmýza bir yanýt olabilecek midir? Bu ülkede biz kendimizi Türk olarak tanýmlayýp ya da ben Kürt’üm deyip kardeþçe yaþayamayacak mýyýz? Türkiyelilik bize uzun süredir aradýðýmýz barýþý getirecek sihirli bir sözcük müdür?

 

   Yýllarca bu topraklarda insanlar Alevi olduklarýný söyleyemediler. Kimliklerini açýða vuramadýlar. Sürekli olarak mahalle baskýsýyla karþýlaþtýlar. Bu ülkede Hakkârili iki yurttaþ otobüse bindiðinde kendi dillerinde, öz kültürleriyle anlaþmaktan çekindi. Bunda yapýlan yanlýþ politikalardan tutun da kavramlarýn sömürüsüne kadar herþeyin payý vardýr. Son yýllarda biz bu baskýlarý yavaþ yavaþ olsa da kýrmayý baþarmaktayýz. Ancak siz sözcüklerle kurtuluþu, eþitliði saðlayabileceðinize inanabiliyor musunuz? Herkes kendisine Türkiyeli dediðinde Diyarbakýr'daki bir kýzýn karný doyacak mý, ya da Trabzon'daki insanlar daha mutlu olacaklar mý? Siz her zaman yaptýðýnýz gibi sorunlara yüzeysel bakarsanýz, getireceðiniz çözümleri bugünü kurtarsýn yeter diye görürseniz yaptýðýnýz açýlýmlar susuz eve buzdolabý daðýtmak gibi olur ya da açtýðýnýz kanal gibi bunu da elinize yüzünüze bulaþtýrýrsýnýz. Ben bir yurttaþ olarak hem Türkler hem Kürtler hem de diðer tüm halklar için ekonomik refah, güvenli bir yurt, özgürce düþünüp bunlarý dile getirebileceðimiz bir ülke düþü kuruyorum. Eðer Türkiyelilik kavramýný getirmeye çalýþanlar da benimle ayný düþü paylaþýyorlarsa sözcüklerle oynamadan kalýcý ve köklü çözüm arayýþý içerisine girmelilerdir.

 

   Kýsacasý, ülke politikalarý asla ve asla çocuk oyuncaðý deðildir. Ülkeler her zaman sorunlar yaþar ancak her sorunun çözümünde olduðu gibi bu kimlik sorununda da eðri oturup doðru konuþmayý bilmeliyiz. Günü geçiþtirmeye çalýþmamalýyýz, geçici çözümlerden medet ummamalýyýz. Bölünme korkusu taþýyorsak, huzurlu bir ülke diliyorsak dileklerimizin yerine gelebilmesi için mutlu yurttaþlara gerek duyarýz. Bu da ancak Türk ve Kürt eþitliðiyle saðlanýr. Türk'ün Kürde üstün olmasý ile ya da Kürd'ün Türk'ten fazla olmasý ile deðil. Ne yazýk ki "Türkiyelilik" kavramý sorunlara çözüm olamayacaktýr. Her zamanki gibi sözde deðiþiklik olacak bu öze yansýmayacaktýr. Kavramlarla oynamayý býrakmalý, herhangi bir Türk'ün çýkýp kimliðini benimsemesi sorun olmamalýdýr. Ya da Kürtçe konuþtuðu için insanlar baský altýnda kalmamalý, dayak yememelidir. Ermeni olduðu için birilerinin yaþamý elllerinden alýnmamalýdýr. Yoksa  karnýmýz aç, benzimiz soluk, sorunlarla boðuþur bir biçimde bize dayatýldýðý gibi "Ne Mutlu Türkiyeliyim Diyene" der, herþey çözüldü sanarýz.

 

Semih Gökatalay
Ýktisat
caanm44@hotmail.com
01:03 17-04-2009


Görüntülenme: 1178 | Tüm haber ve yazýlarýnýz için merkez@gazeteodtulu.com

Türkiye'de yaÅ?ayan Türk olmayan vatandaÅ?ların sorununu tartıÅ?mak baÅ?ka birÅ?ey, bu sorunu Kürt vatandaÅ?larımıza indirgemek baÅ?ka birÅ?ey. Yapılmak istenenlerin, atılan adımların inandırıcı olmaması, kamuoyunda hoÅ?görülmemesinin baÅ? sebeplerinden bir tanesi budur.

Kendini "ezilen halkların savunucusu parti" olarak lanse etmeye çalıÅ?an, daÄ?daki bebek katili teröristin ankara uzantısı dtpnin de inandırıcı olmamasının sebebi budur. Halkın onlara güvenmemesinin sebebi budur. doÄ?udan oy almasının sebebi ise bu ezilen halkların hakkını savunma iddiasını içeren alternatif bir oluÅ?umun olmamasıdır. YanlıÅ? yol izleyen ve bazılarının kürt sorunu olarak adlandırdıÄ?ı problemleri çözme çabası gösterdiÄ?ini iddia eden dtpli yöneticiler, bu sorunu daha da derinleÅ?tirmekten baÅ?ka birÅ?ey yapmıyorlar. Ancak alternatif olmayınca hatalarını düzeltme ihtiyacı da duymuyorlar.

Kısacası, Türkiye'deki azınlık sorununu konuÅ?urken konuyu kürt olgusuna getirmek kamuoyundan mutlak bir tepki alacaktır, bunun örneklerini görmek mümkündür. EÄ?er ortada bir sorun olduÄ?una inanıyorsanız ve çözülmesi için çaba göstermek istiyorsanız, yapmanız gereken sorunu bu ülkenin senelerdir canını yakmıÅ? olan pkknın kullandıÄ?ı "kürt hakkı" lafını kullanarak yapmamanız mantıklı olacaktır.

Vh - 16.04.2009

Ali sürmeli önermiÅ?ti katılıyorum kesin çözüm
Anadolu BirleÅ?ik Devletlerini kuralım ...sonra kim tutar bizi
(ABD AB halt etmiÅ?)

ya da baÅ?ka tabirle KONFEDERALİZM kesin çözüm (hani eÅ?itlikse amaç)

böyle kelime oyunlarıyla türk vatandaÅ?ı türk hissederek kürt asıllı türk türkiyelilik gibi ...Å?eylerden maalesef çözüm gelmiyor nereye kadar ???

hasan dülger - 16.04.2009

cok basitsin semih...

rojhat - 17.04.2009

biraz çocukça, fazla da derin olmayan ama genel hatlarıyla beÄ?endiÄ?im bir yazı;ancak türkçülerin ve kürtçülerin tepkisini çekeceÄ?i anlaÅ?ılıyor.

Osman BaytaroÄ?lu - 17.04.2009

semih herÅ?eyden önce tebrik ediyorum seni bu sabrın için açıkcası Å?u ana kadar okuduÄ?um(bu yazı da dahil) tüm yazıların bir çeliÅ?ki içinde ve hala yazıyorsun... ille de kemalizmi övecem diye çok basit cümleler kurmuÅ?sun. yüzyıllardır bir çok tanımla gelmiÅ? diyorsun yani kelime oynu yapılmıÅ? diyorsun evet çok haklısın ama bu yapılmak zorundaydı çünkü Å?u an ait olunan ideoloji bunu gerektiriyordu yani baÅ?ka bir Å?ey söylenemez baÅ?ka bir çözüm bulunamaz eÄ?er baÅ?ka bir çözüm önenirsen iÅ?te o zaman ideoloji karÅ?ıtı olursun yani vatan haini..hani biz türküz ya hepimiz atatürkçüyüz ya ya da kendimizi türk hissediyoruz türkiyede yaÅ?ıyoruz ya ya da türküz diye müslüman olmalıyız ya ...iÅ?te tüm saydıklarımın hepsi olmak zorunda yoksa huzursuz bir yaÅ?ama sahip oluruz..hıı eÄ?er karÅ?ı çıkarsak ne mi olur hergün binlerce haber çıkıyor düÅ?ünce suçluları için onlardan biri oluruz?? yani anlayacaÄ?ın, kısacası, kelime oyunlarından baÅ?ka birÅ?ey yapamayız çünkü sistem bunu gerektiriyor.

- 17.04.2009

@semih

"Atatürk, kurduÄ?u ulus-devleti ırk üzerine deÄ?il ulusal bir bilince sahip halkın üzerine temellendirmek istedi." demiÅ?sin YALAN

herzamanki gibi M.Kemal baÄ?nazlıÄ?ı üzerine kurgulanmıÅ? bir yazıda özgünlük ve özgür ifadeler görmek zorlaÅ?ıyor.

Mesela GüneÅ? dil teorisi ve Türk tarih tezi yukarda dediÄ?ini dediÄ?ini yalanlamakla birlikte ( türk tarih tezi türk ırkı üzerine temellidir.. Orta asya cart curt görüldüÄ?ü gibi ulusal deÄ?il IRKÃ?I bilinç önemlidir.. )

“Muhtaç olduÄ?un kudret damarlarındaki ASİL kanda mevcuttur!"
"Kanını taÅ?ıyandan baÅ?kasına inanma!"
"Bana, insanlar üstünde bir doÄ?uÅ? yüklemeye kalkıÅ?mayınız. DoÄ?uÅ?umdaki tek olaÄ?anüstülük, Türk olarak dünyaya gelmemdir."

Türevi bir sürü sözde açıkça görüldüÄ?ü gibi ırkçılık ötesi kancılık esastır bunlarla ilgili eleÅ?tiri yazısı yazmanı da beklerim Ama hani ben çok çaÄ?daÅ?ım iyi yazarım eleÅ?tiririm ama kırmızı çizgim kemalizm diyorsan kır zincirlerini diyorum kendini harcama gençliÄ?ine yazık

bi de merak ettim "Kürt asıllı bir öÄ?renci çıkıp ben Kürt asıllı bir Türk vatandaÅ?ıyım" demiÅ?sin
kürt asıllı öÄ?renci kürdüm dese birliktelik bozulacak mı ? merak ettim ...birlikteliÄ?imizi yiyim...

cemil Å?entürk - 17.04.2009

Yazı kendi fikrimize uygun deÄ?il diye bu yazı baÅ?arısızıdır demek bence yanlıÅ?tır. Yazıyı okumadan Å?öyle bir göz gezdirip cımbızla kelime çekerek yazılar hakkında yorum yapmamalıyız.

Åžahsi görüÅ?üm odurki aklı baÅ?ında bir yazı olmuÅ?, dilin akıcı olduÄ?unu düÅ?ünüyorum. Yazarları durmaksızın eleÅ?tiren arkadaÅ?lar keÅ?ke kendileri de bir Å?eyler yazsa ve okusak.

Yazıyı baÅ?arılı buldum,tebrik ederim Semih Bey'i.

Eco - 17.04.2009

anadoluluyum ayrıca kürtüm

odtüsüz kaan karabacak - 18.04.2009

Cumhuriyetin kuruluÅ? sürecini yarım yamalak bilmeniz çok fena Å?ekilde sırıtıyor.

Harun Kahya - 18.04.2009

Irkçılık, ulusculuk vesayre kavramları tam olarak anlayarak gelse herkes daha iyi olur..

atsız - 18.04.2009

Türkiyeliyim sözcüÄ?ünü Mustafa Kemal Atatürk de kullanmıÅ?tı...sonra Türk sözcüÄ?ünü seçti...Afet İnan'ın notlarını yayımladı Genelkurmay BaÅ?kanlıÄ?ı geçen gün..Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halklarına Türk denir.İmza Mustafa Kemal Atatürk..Peki..Demek ki normatif açıdan öncelik Türkiye Halkında...Ya da Å?öyle bakabiliriz...Türkiye Halkı=Türk...O zaman mantık olarak rahatlıkla Türkiye Halkı ya da Türkiyeli sözcüÄ?ü kullanılabilir...Böylelikle Mustafa Kemal Atatürk'ün sanırım en son istediÄ?i ama eminim öngöremediÄ?i ne yazık ki yıllardır Türkiye'nin çok canlarına mal olan ırkçılık söylemlerinin platformu tümüyle çökertilmiÅ? olur...Bu söylemler her daim kulaklarda,,yokmuÅ? farzedemeyiz..Ve bu tartıÅ?ıldıÄ?ı sürece her iki tarafın gözü kara faÅ?istleri giderek sertleÅ?iyor..Bunu farketmekte gecikmemeli Türkiye diye düÅ?ünüyorum...Yoksa bayraÄ?ım ayyıldız.,yurdum Anadolu ,Türkiye evim....isterseniz bana sadece kuÅ?.deyin.Yeterki huzur olsun açıkça savaÅ?an muhataplar arasında.Tüm kavga aletleri ellerinden alınsın...Olan aradaki insanlara oluyor.Hrant Dink hunharca katlediliyor..Kürtlere Kart Kurt denmiÅ?,belki hala deniyor evet...Ve çok da çirkin yazılar yazıyor ve çok çirkin ''Å?eyler'' yapıyor türk faÅ?istler evet...öte tarafın faÅ?isti de acı ve çok tuhaf durumda .BaÅ?ka sosyoekonomik-kültürel iyileÅ?tirmelerle birlikte bu türkiyelilik kavramı tartıÅ?masına son verilmeli ,atılmalı gerekli tüm adımlar ivedilikle...yoksa cepheleÅ?me çok kesifleÅ?ecek basından gördüÄ?ümüz,okuduÄ?umuz kadarıyla.Türkiyelilik kavramının tüm kesimleri kapsadıÄ?ı açık deÄ?il mi?İngilizcede ''I am a turc'' demiyoruz...I'm Turkish'' diyoruz..Don't we?

anka turna - 18.04.2009

bence etniklik batının hazırladıÄ?ı tuzaklardan birisi.. kendisinin zenginlik olarak empoze ettiÄ?i etnikliÄ?i! sakıncalı olarak görmekde ve bizim gibi üçüncü sınıf dünya ülkelerine dayatmalarla kabullendirmeye çalıÅ?maktalar...

belirleyici olan etnik köken deÄ?il!! emikdir..yani deÄ?iÅ?ime kendimizden baÅ?lamalıyız fikrindeyim..

hepimiz bir balonuz,
kimileri aÅ?aÄ?ıdadır kimileri biraz daha yukarıda ama patlayınca diÄ?erlerinden daha yükseÄ?e çıkamayız..

ercan - 19.04.2009

Manþet Haberleri
ODTÜ Futbol Turnuvasý'nda Utandýran Olaylar
Her yýl geleneksel olarak düzenlenen ODTÜ uluslararasý futbol turnuvasýnda dün(20 Nisan) yaþanan olaylar, turnuvaya gölge düþürdü. Dün akþam 19.00’da
11:56 21-04-2009
METUCON 13. Bilim Kurgu ve Fantazi Þenliði
       ODTÜ Bilim Kurgu ve Fantazi TopluluðuTopluluðu’nun her yýl düzenlediði METUCON’un 13.’sü METUCON “Korku” bu yý
12.58 19-04-2009
Ýdil Biret Konseri Öncesi GERGÝN Saatler
       ODTÜ Sanat Festivali kapsamýnda, ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde yapýlacak olan Ýdil Biret Konseri öncesinde, Ýdil Biret adý
19.15 18-04-2009
ÇYDD'ye Üç Günde 620 ODTÜ'lü Baðýþ Yaptý!
         ODTÜ Çalýþanlarý adýna ODTÜ Kimya Mühendisliði öðretim üyesi Prof. Dr. Canan Özgen’in KKM önün
21.06 17-04-2009
Bahar Þenliði Programý Þekilleniyor
Bu yýl 23.sü düzenlenecek olan ODTÜ Uluslararasý Bahar Þenliði’nin uzun süredir beklenen programý yavaþ yavaþ þekillenmeye baþladý. 6-9 Mayýs tarihleri arasýnda düze
22:53 16-04-2009
Türkiye'nin En Önemli Sorunu Sizce Ne?
     GazeteODTÜLÜ’nün ODTÜ’lülerin Türkiye’deki en önemli sorunun ne olduðunu düþündüklerini öðrenmek
00.43 16-04-2009
ODTÜ Senatosu: Kaygýlýyýz!
ODTÜ Senatosu, Ergenekon soruþturmasý çevresinde, rektörlerin, akademisyenlerin ve kimi sivil toplum öncülerinin gözaltýna alýnmasýndan derin kaygý duyduðunu a&cced
00.20 16-04-2009
"Baský Duvarý" Ýnþa Edildi!
         ODTÜ Öðrenci Topluluklarýnýn, ortaklaþa düzenlediði “ODTÜ Özgürlük Günleri” bugün saat 13.
07.50 14-04-2009
ODTÜ Özgürlük Günleri Baþlýyor
 ODTÜ Öðrenci Topluluklarýnýn, ortaklaþa düzenlediði “ODTÜ Özgürlük Günleri” yarýn saat 13.30’da Kültür Ýþleri Müd&uum
00:25 13-04-2009
Mimarlýk Fakültesi'nde Mutlu Son
ODTÜ Mimarlýk Fakültesi’ne yarýyýl tatilinde güvenlik kameralarý yerleþtirilmesi nedeniyle düzenlenen protestolarýn ardýndan mutlu sona ulaþýldý. 10 Nisan 2009 Perþembe g
22:51 11-04-2009
Arkadaþ Kitabevi’nin Yerine Öykücü Kitabevi Geldi
Geçtiðimiz dönem zarar ettiði için kapanan Arkadaþ Kitabevi’nin olduðu yerde bu kez Öykücü Kitabevi açýlýyor. Kapanan Arkadaþ Kitabevi’nin iþle
18:45 10-04-2009
Üniversiteler Bölünüyor!
YÖK Baþkaný Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, bazý üniversiteleri, “çok büyüdükleri ve idareleri zorlaþtýðý için yeniden yapýlandýracaklarýný” bil
15:43 08-04-2009
Diðer Baþlýklar
Röportaj ODTÜ
Konuk Yazar
Sýrada AB Sendika Reformu Var
Murat Yetkin
Radikal
Anket
Bu seneki bahar þenliðinde ne tarz müzik yapan gruplarý / sanatçýlarý görmek istersiniz?R&B / Hip hop Rock Pop Etnik Elektronik Jazz Metal Özgün Diðer
Dernek ODTÜ
Gün ola, devran döne: Cahit ARF

Gürel Tüzün
Eski ODTÜ Öðretim Üyesi

Edebiyat Lobisi
On Beþ Renkli Bir Resim
Ceren Korkmaz
Ýngilizce Öðretmenliði
Azazil
Deniz Aksoy
Felsefe
Sükût-u Bahar

Canan Saka
Ýng. Öðrt.

Þiþenin dibindeki anlamsýzlýklar
Dicle Güntaþ
Ýþletme (SUNY)
Ankara'da deniz yok
Mevlüt Uðurlu
Sosyoloji
Yüksek Ökçeler
Ýnci Ayhan
Psikoloji& Biyoloji
Hayatýn içinden tanýdýk bir gün
Ýpek Þenyarar
Ýþletme (KKK)
ODTÜ'lüye Tüyolar
Çimen Adabý
Ýdil Hafýzoðlu
Felsefe
Fanatik ODTÜ'lü
Sarý Kasklý Adam: Ayrton Senna - 1
Burak Davran
E.-Elektronik Müh.
Mazide "ODTÜ" Kaldý
Misafirlerimiz
ODTÜ'lü Serüvenciler
Benim Matisse'im!
Ýdil Hafýzoðlu
Felsefe
Çizim Masasý
Çizgiden Hayaller...
Ezgi Karaaslan Endustri Muh.